Monday, February 21, 2011

Comparison bengkung selepas bersalin

Hari ni dah masuk 30 weeks 3days preggy. Approximately another 10 weeks to go..Even dah 2nd pregnancy, my concern is still the same..yerla..being a woman, saye memangla sangat pentingkan badan yang maintain macam sebelum kahwin tapi...saye adalah umat yang memang tak suka..tak disiplin, tak minat nak makan ubat.
Hubby kalau saya sakit ..dia memang tak de pun nak bawak saya g klinik..sebab dia kata membazir masa je..saya bukan nak makan pun ubat tu..hahahha.
Jadinye..sebab saya kecoh sangat nak kurus.. nak maintain badan..nak body cun, maka saya disiplin untuk memakai..dulu masa pantang pertama..percayalah bahawa saya tak makan pun ubat/herba/akar kayu untuk orang lepas bersalin. Mak memanglah bising sebab saya tak jaga inner health kan..So disebabkan malas mendengar leteran itu, saya makanlah gamogen. Itu sahaja. so..turunnya berat badan saya adalah disebabkan oleh..memakai bengkung, urut dan juga tungku..hehe bab external nie saya sukeee sangat!
Jadi..untuk 2nd pregnancy nie..saya buat research lebih sikit untuk bengkung yang saya nak pakai..sebab saya tau..beli ubat lepas bersalin pun..50% je possibility saye akan makan..selebihnye..peti sejuk yang makan. muahahaha

In my comparison, saya pilih 3 jenis bengkung yang memang ada di pasaran..


Jadi..untuk persediaan pantang kali kedua nie..saye pilih PB, Premium Beautiful..sebab saya nak badan saya back to pre-pregnancy secepat mungkin. Ramai orang cakap kalau nak betul2 nak kuruskan badan..lepas pantanglah masanya..sebab masa ni lah badan kita betul-betul dalam healing process.
Dan saya juga berazam akan memakan set bersalin dengan disiplin kali ni..nak inner and external beauty macam dulu-dulu..muahahahaha. tapi set bersalin belum beli lagi..tunggu sampai week 34th kot..lagi sebulan baru beli..ingat this time nak try Nona Roguy @NR..Any suggestion???

8 comments:

  1. sy baru deliver baby boy last nov2010..guna product amway..ok jugak..ramai member kata sy kurus dr anak dara..

    ReplyDelete
  2. Amway tu produk penjagaan selepas bersalin jugak ye..nnt sy survey

    ReplyDelete
  3. a'a..siap ade bg bengkung free..set post natal care..

    ReplyDelete
  4. oooh..bagus2. post natal care tu boleh surveylah but for benkung, I'll go for PB..Nak settlekan stretchmark problem :D.

    ReplyDelete
  5. pakai pb lagi senang...and lifetime warranty..heheh.

    ReplyDelete
  6. Ashizu..setuju..pakai PB memang lagi senang..tak sabar okehh

    ReplyDelete
  7. beb, amway! lawas babe dalam pantang..senangggg u'uk..hihi

    ReplyDelete
  8. Pergh dah 2 orang suggest Amway. best ker?

    ReplyDelete