Friday, August 20, 2010

10 Ramadhan

Alhamdulillah..hari ini genap sepuluh hari umat islam menjalankan ibadah puasa di bulan Ramadhan mulia ini.So far Alhamdulillah, me masih lagi dapat berpuasa penuh. and alhamdulillah, 70% dari 10 hari ini me berjaya masak untuk berbuka.. hehe achievement nie..Kalau bulan biasa nak masak sendiri untuk dinner punyalah M..alhamdulilah bulan puasa nie, berkat 'dorongan' dari en suami, berjaya juga memasak. :)

Tapi dont expect saya akan masak berbilang2 lauk.setakat nie, paling banyak pun 2 lauk sahaja sehari..itu pun dah kelam kabut..bayangkan keluar office kul 4.30(jarang2 dpt keluar jam 4.30 nie). Dari office ke Bangi sampai bangi pukul 6.00pm dan baru mula nak masak.satu jam setengah (paling lama masa yang ada) nak berperang kat dapur sorang2, memang mencabar kekuatan dan menyakitkan pinggang. hehehhe Tapi takpelah kerana permintaan en suami yang tak mahu makan makanan luar..saya turuti jua..

Ramadan ini, satu pencapaian bagi saya kerana sudah 10 Ramadhan dan saya masih berpeluang ke Bazar Ramadhan.. :)

Tapi...semalam en hubby dah terbang..menjalankan tanggungjawab di lautan..adakah akan terus bermotivasi untuk memasak untuk berbuka? 'dorongan' saya tidak ada dirumah buat beberapa hari..teruskah saya memasak???

Hehehehe kita tengoklah nanti.


No comments:

Post a Comment