Wednesday, March 13, 2013

Belum cuba belum tahu

cabaran dan rintangan,jika tak pernah kita cuba untuk hadapinya,pasti kita tak tahu mampukah kita untuk menghadapinya bukan?

perkara yang tidak pernah dilakukan,jika langsung tidak cuba kita fikir untuk lakukan,pasti akan kekal misteri selagi tidak kita cuba try test bukan?

begitulah dengan kerja saya sekarang.tidak pernah terlintas difikiran saya akan bekerja dalam bidang pengeluaran,jadi pekerja kilang (hee dont get me wrong,i dont see kerja kilang badly),and buat electrical/software design???

tapi,begitulah aturan qada dan qadar Allah yang telah tertulis di luh mahfuz bahawa saya ditakdirkan disini,melakukan pekerjaan yang tidak pernah saya sangka akan lakukan,melakukan tugasan yang cukup mencabar minda saya.

saya ada dua pilihan samada untuk putus asa ataupun untuk sahut cabaran ini?jadi saya pilih untk terus mencuba tidak kira sekuat mana cabarannya,sehebat mana rintangannya..pasti ada seribu hikmah atas penghijrahan saya ini..InsyaaAllah

terima kasih Allah kerna rezki yang kau berikan kepadaku..kepada keluargaku..kepada ibubapaku..Amin.


No comments:

Post a Comment